12/17/2019

Is gold really worth it? / Az arany tényleg megéri?

Christmas is coming soon, and many people will get golden presents. Gold is the basis of many currencies and economically, it’s very precious. This will be my opinion.

A karácsony itt van hamarosan és sok ember fog arany ajándékokat kapni. Az arany sok pénznem alapja azt hiszem és gazdaságilag nagyon fontos. Most az én személyes véleményem következik.

It’s always nice to get something shiny. But for me, I’ll think of it for a few days then the novelty wears off. I’m usually not wearing jewellery. Some people thought I’m not wearing them because I don’t have any. I’ve got loads of them! I’m just lazy to put them on, or simply forget them.

Klassz dolog valami fényeset kapni. De nekem csak pár napig tart az öröm, majd megszokom és nem foglalkozok vele többet. Általában nem hordok ékszereket. Valaki egyszer azt gondolta, azért nem hordom, mert nincs. Rengeteg van! Csak lusta vagyok felvenni, vagy elfelejtem.

On one occasion I really wanted a Jesus Christ cross. My Mum bought me a cross medal in Rome. It was beautiful! But later that summer I was changing into a swimsuit in Paris, and I assume that’s when I lost my medal and when I noticed it, it was too late. This is what happens to gold. I used to wear two gold rings. Where are they? I lost them in 2017. Gold is just as perishable as anything else. Where’s the beautiful gold and gemstone, flower shaped earring I worn as a child? The necklace I had from my godparents. The bracelet from my grandma for my A-levels? All these things disappeared.

Volt, hogy igazán szerettem volna egy Jézus Krisztusos keresztet. Anyukám vett nekem egy kereszt medált Rómában. Gyönyörű volt! De később azon a nyáron, gondolom, ahogy Párizsban átöltöztem a fürdőruhámba, elvesztettem, és túl későn vettem észre, hogy nincs rajta a nyakláncon a medál. Ez történik az arannyal. Két arany gyűrűt is hordtam. Hol vannak most? Elvesztettem őket 2017-ben. Az arany ugyanolyan veszendő, mint bármi. Hol van a gyönyörű drágaköves, virág alakú arany fülbevalóm, amit gyerekkoromban hordtam? Vagy a szép nyaklánc, amit a keresztszüleim adtak? A karkötő a nagymamámtól az érettségimért? Ezek mind eltűntek.

I hope I’ll learn to treasure the next golden thing if I get, and I won’t lose it like this. All that work that goes into making one of these! And their cost to the person giving it to me! I gave my Mum a ring for her little finger about five years ago and she’s still wearing it! Some people can take care of what they get. Unfortunately, I didn’t prove myself to be one of them. But maybe as I grow older, I’ll learn to take more care.

Remélem, megtanulom értékelni a következő arany dolgot, amit kapok és nem vesztem el, mint ezeket. Jaj, az a rengeteg munka, ami a készítésükbe megy! És az ár, amit az fizet, aki adja nekem! Adtam egyszer öt éve Anyukámnak egy gyűrűt a kisujjára és még mindig hordja! Vannak emberek, akik tudnak ezekre vigyázni. Egyelőre én még nem bizonyítottam magamat. Talán ahogy öregszem, megtanulok vigyázni rájuk.

No comments: